Pārgājienā – visa skola

17.09.2020.
Piektdien, 11.septembrī, Ludzas pilsētas ģimnāzijas klases bija tukšas. Rudens pārgājiens!  Šogad – atšķirīgs no tradicionāli ierastā, jo visi klašu kolektīvi, sākot no 5.klases, devās vienā virzienā – uz poligonu, kas atrodas pie pilsētas robežas Ludzas Lielā ezera krastā.  Jautāsiet, kas var būt ievērības cienīgs šai neapdzīvotajā teritorijā. Izrādās, ka  uz vairākām stundām  laukums pārvērtās interesantu un daudzveidīgu  nodarbību  labirintu. Katrai klasei  bija ierādīta apmešanās vieta, kurā  fizisko aktivitāšu starplaikos varēja atvilkt elpu. Laukumā bija izvietotas 10 stacijas, katrā no tām dalībniekiem vajadzēja veikt kādu uzdevumu: uzcelt telti, noteikt attālumu dabā, pārvarēt šķēršļu joslu, salikt puzli,  ar makšķeri  izvilkt “zivi”, mest zābaku pāri, atrast kontrolpunktus, trāpīt mērķī ar bumbiņām, pāriet pāri iedomātam purvam, atrisināt krustvārdu mīklu un iezīmēt plānā savu noieto maršrutu.  Aktivitātes  kopā ar skolotājiem  vadīja divpadsmitie, kā arī  skolas jaunsargi. Garlaikoties nebija laika. Katrā stacijā bija savi noteikumi, un vajadzēja ikreiz veidot savu komandu, izlemt, kādu stratēģiju izmantot, vienoties par kopīgu darbību. Tad, kad visi uzdevumi  paveikti  un klases uzdevumu izpildes lapā iegūti vajadzīgie paraksti, notika finālsacensības virves vilkšanā.

Par pusdienām bija gādājušas skolas pavārītes, lauku medicīnas punktā kaujas gatavībā bija medmāsa, katrai klasei  sagādāti Ierastie dezinfekcijas līdzekļi. Distancēšanās tik plašā teritorijā arī nebija problēma.

Diena aktīvi pavadīta svaigā gaisā, savā klases kolektīvā  un tai pašā laikā kopā ar visiem skolasbiedriem.

- Vai patika?  - jautājām jaunākajiem dalībniekiem – piektklasniekiem.

- Jā! Nogurām, bet bija interesanti!

Pārgājiena norises ideju ieteica skolas direktors Andris Joksts. Darbus koordinēja direktora vietniece Rita Bogomola, bet aktivitātēs iesaistījās gandrīz viss kolektīvs. Jaunākās klases šai dienā izvēlējās katra savu maršrutu un izbaudīja silto dienu.

Vanda Žulina, latviešu valodas un literatūras skolotāja

 

 

LPĢ skolēni piedalās medijpratības hakatonā „Media Lab”

14.09.2020.
2020.gada 8. un 9.septembrī divas LPĢ komandas - Albīne Hlopņicka, Dairis Brilis, Edgars Vorza un Maija Rancāne, Ieva Tuminska, Markuss Tihovskis piedalījās „Media Lab” hakatonā Daugavpilī.

Medijpratības projekta “Media Lab” mērķis ir izglītot jauniešus un pedagogus par medijpratību. Tā mērķauditorija ir jaunieši vecumā no 14 līdz 19 gadiem. 2020.gadā par projekta Media Lab galveno tēmu kļuva radio. Projekta gaitā dalībnieki tika iepazīstināti ar šādām tēmām: 

  • Radio - mūsdienu mediju sastāvdaļa. Sabiedriskie mediji un komercmediji. Podkāsti. Radio = audio. Kā stāstīt ar skaņu. (Justīne Savitska - Latvijas Radio multimediju satura producente un LSM.lv autore.) Sergejs Kuzņecovs, Latvijas Radio Latgales studijas korespondents, izstāstīja savu pieredzi par radio žurnālista darbu, kā reāli darbojas radio, satura veidošana un satura radīšana radio žurnālistikā – no idejas līdz ēteram. Savukārt Sandra Užule Fons, neatkarīgā filmu režisore, žurnāliste, producente, Varšavas Universitātes Baltijas un Polijas kultūras attiecību nodaļas vadītājas pienākumu izpildītāja, Varšavas Universitātes lektore, Baltijas studijas, iepriekš Polijas sabiedriskā radio redaktore ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi ārlietu dienestā, krievu birojā, stāstīja, ka viedoklis ir atkarīgs no sēdēšanas vietas! Režisore dalījās masu mediju pieredzē par darba praksi Amerikā, Francijā un Polijā, kā arī vadīja praktisku nodarbību: kā no neliela ziņu sižeta tiek izveidots liels stāsts, kas var ieinteresēt skatītāju / klausītāju / lasītāju; kā atrast sižetu un sagatavot vērtīgu materiālu dokumentālajai filmai. Gerta Vasiļuka-mārketinga speciāliste, videoveidotāja, sabiedrisko attiecību speciāliste mācīja jauniešiem Prāta vētras domu ģenerēšanā un ideju ģenerēšanas mākslu.
  • IREX - Globāla attīstības un izglītības organizācija, kas tiecas uz taisnīgāku, plaukstošāku un iekļaujošāku pasauli. Šīs organizācijas pārstāvji vadīja interaktīvu nodarbību „Ievads medijpratībā”, kura iekļaus tādas praktiskās aktivitātes kā mediju lietošanas paradumu analīze un faktu/foto pārbaude. Nodarbības laikā jauniešiem bija iespēja izvērtēt informācijas apjomu, kuru viņi saņem katru dienu un kā to pārbaudīt tiešsaistē. Jauniešiem tika piedāvāta iespēja kļūt par medijpratības treneri, izejot apmācības. Reģistrācija apmācībām ir aktīva Facebook mājaslapā – IREX in the Baltics lapā.

2.dienā jaunieši piedalījās praktiskajās meistarklasēs, kas palīdzēja nostiprināt iegūtās zināšanas. “Es runāju un runāju, bet manī neklausās! Mani vienkārši nedzird! Es nesaprotu, ko es daru nepareizi?” Gandrīz ikkatram no mums dzīvē ir bijušas situācijas, kurās šādi gribas izsaukties. Vai runājam ar saviem vecākiem, klasesbiedriem, darba kolēģiem vai lielas auditorijas priekšā, runas izveides pamatprincipi paliek nemainīgi. Izmantojot pasaulē populāro „Business Pitch”, metodi jaunieši apguva, kā soli pa solim pārvarēt uztraukumu publiskas uzstāšanās laikā, kā “uzbūvēt” stāstu, kā padarīt to dzīvu un interesantu. Šo nodarbību vadīja START STRONG treneris Andris Arhomkins. Start Strong ir interaktīva izglītības programma par karjeras attīstību, uzņēmējdarbību un attiecību veidošanu jauniešiem un pedagogiem: www.startstrong.lv

Clare Zimmerman, ekonomikas atašeja, ASV vēstniecība Rīgā, stāstīja par autortiesībām masu medijos, informācijas unikalitāti, avotu aizsardzības un informācijas īpašumtiesību nozīmi.

Starp visām apmācības sesijām, jauniešiem bija dots arī uzdevums – izveidot sava radio raidījuma skici vai pilotu, ievērojot visus kritērijus (aktualitāte, novitāte, auditorijas apraksts, raidījuma laiks, pamatojums, monitoringa un novērtēšanas iespējas).

Arī skolotāji guva jaunas zināšanas gan ’Attiecību veidošana digitālajā laikmetā. Kā ieinteresēt “telefona” jauniešus?’ ar START STRONG kursu vadītāju, gan seminārā, kurā bija iespēja uzzināt vairāk par IREX Medijpratības programmu un kā skolēni var piedalīties tajā; kā skolotājs var palīdzēt saviem skolēniem tikt galā ar problēmām, ar kurām viņi sastopas katru dienu sociālajos tīklos vai lasot ziņas; kā var noteikt, kura informācija ir patiesa, un parādīt, kāpēc ir svarīgi padomāt un pārbaudīt informāciju pirms viņi spiež pogu padalīties. Savā pieredzē dalījās arī Latgales Centrālās bibliotēkas Ģimenes digitālo aktivitāšu centra darbinieki.

Darba laiks šajās dienās bija saspringts un garš, jauniešiem gandrīz neizdevās pagulēt, tomēr tie ir guvuši gandarījumu no paveikto, lielisko pieredzi un zināšanas, kā arī ieguva jaunus draugus.

Jauniešu atziņas:

Markuss: Man izkrita brīnišķīga iespēja piedalīties pasākumā ''Media Lab'', kuru es ar prieku izmantoju. Pēc pasākuma norises, man ir tikai pozitīvas atsauksmes.  Mājīgo un draudzīgo gaisotni varēja just visa pasākuma laikā. Jebkuru jaunieti ar prieku gaidīja un uzņēma. Katra lekcija bija informatīva, jautra un daudzveidīga. Protams, bija daži izņēmumi. Ne tikai varēja iespaidoties no lekcijām, bet arī no jauniešiem, kas piedalījās šajā pasākumā parādot savas idejas un prasmes mēdiju sfērā. Man ļoti patika šis pasākums, neskatoties uz negulēto nakti. Tas iemācīja atbildīgi rīkoties, izpaust savu radošumu un prezentēt sevi pēc iespējas labāk. Ar prieku piedalītos vēlreiz. Paldies par burvīgo piedāvājumu! 

Maija: Es esmu sajūsmā no šīm divām pavadītām dienām Daugavpilī. Man patika gan lekcijas, kas bija ļoti interesantas un pamācošas, gan galvenais uzdevums, kas bija, izveidot radio pārraides prototipu. Vēlreiz esmu pārliecinājusies, ka pēc iespējas vairāk jāpiedalās projektos un jāpaplašina redzesloks tieši tādā veidā.

Ieva: Brauciens bija foršs. Ieguvu jaunu pieredzi medijpratībā. Daži semināri bija man kā iedvesmas avoti iesākt mainīt sevi. Brauciens bija ierosinātājs turpināt savu ceļu tālāk, iesaistot medijus. Kā arī man tagad ir jaunas paziņas.

Dairis: Gribu dalīties nedaudz par mūsu pieredzi šajā pasākumā! Mēs piedalījāmies dažādās meistarklasēs, un no katras no tām varēja uzzināt kaut ko pavisam jaunu, kas var noderēt turpmākajā dzīvē! Man patika tas, ka mums šīs 2 dienas bija ļoti piepildītas, jo bija daudz meistarklašu un arī laiks, lai uztaisītu mūsu projektu. Tāda formāta pasākumos es iepriekš nebiju piedalījies, jo mums bija dota nakts un viss nākamais rīts, lai tiktu galā ar mums uzdoto uzdevumu, kaut vai šis dotais laiks bija īss, visas komandas tika galā ar to. Man ir prieks, ka mums bija iespēja piedalīties šajā pasākumā, jo ieguvu daudz noderīgas informācijas un jaunu pieredzi!

Albīne: Man pasākums "MediaLab" šķiet amizants. Man konkurss patika, jo tas tika vadīts neformāli. Valoda gan lekcijās, gan radošajās darbnīcās bija viegli uztverama. Hakatona uzdevums bija ļoti radošs, tāpēc visi dalībnieki varēja brīvi izpausties. Tā kā pasākuma vadītāji un lektori uzstājās, izmantojot neformālu valodu, arī savas idejas prezentēšana nelikās grūta, es gandrīz neuztraucos. Manuprāt, visiem jauniešiem vajag izmēģināt piedalīties tādos pasākumos, jo tādi konkursi ir ne tikai pamācoši un informējoši, bet arī izklaidējoši. 

Edgars: Man pasākums ļoti patika. Lekcijas bija informatīvas un pazinošas. Pats konkurss interesants un ļāva aizdomāties par procesu, kā radio tiek izmantots. Veidot koncepciju savam raidījumam viegli nebija, jo vajadzēja domāt kā varētu klausītāju ieinteresēt un kā piesaistīt jaunus klausītājus.

 Inese Vorza, angļu valodas skolotāja

 

 

© 2020 Ludzas pilsētas ģimnāzija. Visas tiesības paturētas
Real time web analytics, Heat map tracking